top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoradarinatutkova

Moja hand-made tvorba

Aktualizováno: 23. 4. 2020

Činnosť, ktorú som nikdy neopustila je niečo vymýšľať, kresliť, strihať, šiť alebo proste zlepšovať. Tvorba je ako hra a určite nie je len pre deti.



Kto má nejaký koníček, určite vie ako si pritom oddýchne. Zabudnúť na povinnosti pri pečení, záhradkárčení alebo rybačke, to sú časté úniky dospelých ľudí. Čo ak vás však baví lepenie papierových modelov, vytváranie pohľadníc alebo korálkovanie? Na to ako robiť čo vás baví našťastie nie je žiadna šablóna a prejdú vám aj veci, ktoré môžu vyzerať, že sú iba pre deti.

“Mojim úletom je šitie zo starých vecí, pričom pociťujem akési zadosť učinenie, že viem zrecyklovať oblečenie a látky, ktoré sú už na vyhodenie.”

Začiatky Machule


Začala som s oblečením na bábiky a na seba, potom prišli domáce opravy a skracovanie nohavíc, záclon a všetkého možného. Pár rokov ma fascinovali tašky, peňaženky ale aj obaly na tabak. V roku 2015 som spojila svoju tvorbu s tvorbou mojím kamarátov a vytvorili sme web machula.sk.

Naše nadšenie pre remeselnú a ručnú tvorbu sme začali prezentovať aj na internete a o rok sme dokonca založili aj občianske združenie Machuľa. Rozvíjame tak spolu s ostatnými nadšencami remesla povedomie o ručnej práci a šikovnosti ľudí. Chodíme na trhy a akcie, kde predvádzame nielen svoje výrobky ale aj ukážky tvorby.




Moja tvorba na Sashe


Moje šitie som po čase chcela pretaviť do spôsobu ako sa uživiť a z koníčka vytvoriť zamestnanie. Mnohým sa to na Slovensku podarilo aj vďaka portálu pre hand-made tvorbu Sashe.sk. Je to skvelý spôsob ako si bez počiatočných nákladov na web, zriadiť eshop a byť viditeľný na stránke ktorá za 10 rokov fungovania predala viac ako 10,7 milióna výrobkov. Na Sashe som začínala pod menom Haraburda, čo vystihovalo moje šitie zo starých vecí. Svojím tlakom na prežitie vďaka šitiu som však spôsobila, že som svoj koníček takmer úplne znenávidela. To čo som predtým robila, keď sa mi chcelo a ako som chcela, bolo odrazu už iba prispôsobovanie sa požiadavkám zákazníka. Nevedela som posunúť svoj koníček do práce s presným plánovaním, optimalizovaním procesov a rozširovaním ponuky.

Biznis z môjho šitia teda nevznikol. Svoj profil na Sashe som na rok zatvorila a dala si čas.

Grafická dielňa TUTstudio


Opäť som sa zamestnala ale tvorba mi chýbala. Rok v zamestnaní ma postavil na nohy ale dodal mi aj novú chuť skúsiť to s podnikaním znovu. Popri šití som totiž pracovala na voľnej nohe ako grafik. Dostala som sa ku grafike počas štúdia dizajnu a niečím ma proste fascinovala. Vždy som si všímala obaly výrobkov, fotografie v časopisoch a vytvárala som si od detstva nástenné koláže (ktoré mimochodom moja mama neznášala:-). Napriek tomu, že ma grafika živila viac ako šitie, necítila som to ako prioritu, ktorej sa chcem venovať. Z tejto letargie ma však vytiahla taká hlúposť ako vyrábanie nálepiek. V podstate mi to príde aj smiešne ako niekedy dochádzajú človeku veci. Začala som pre seba vyrábať nálepky na koreniny a bylinky, keďže mám rada vo veciach poriadok. Skúsila som ich ponúknuť na Sashe aj na Machuli a čuduj sa svete ľuďom sa páčili a potrebovali ich rovnako ako ja. A to uvedomenie, že niekto potrebuje to čo viem, ma nakoplo pretvoriť haraburdu na TUTstudio. Dnes sa venujem opäť naplno grafike a predaju nálepiek/etikiet a som veľmi rada, že je to tentokrát inak:-)



57 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page