top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoradarinatutkova

Online svet a jeho výzvy

Aktualizováno: 8. 3. 2020

Napriek tomu, že som grafik a vytváram pre iných reklamnú grafiku, prezentovanie samej seba nebola nikdy moja silná stránka. Ako to však urobiť, keď potrebujem zviditeľniť svoju grafickú prácu?



Život na voľnej nohe prináša veľa príjemných momentov ale aj výziev. Sami rozhodujete o svojom čase, pracovnom tempe aj dovolenke. Ráno si stíham dať raňajky, dlhšie porozmýšľať čo si dám na seba alebo sa len tak pozerať z okna na prebúdzajúce sa mesto. Sú to pre mňa veľmi cenné chvíle a príjemný štart do nového dňa. Na druhej strane za vás nikto nič neurobí. Ak máte málo práce, máte aj málo peňazí. Ak máte veľa práce, idete sa zblázniť.

“Hľadanie rovnováhy medzi prácou a voľným časom býva každodennou úlohou. Pracovať vtedy keď je treba a efektívne využívať svoj čas chce zodpovednosť k sebe aj k iným."

K nastaveniu režimu práce a oddychu, ktorý by mi vyhovoval som došla až skúsenosťami s nevydarenými pokusmi. Ako to už býva, vlastné chyby sú najcennejšie pre pochopenie a utriedenie si čo chcem a čo nechcem. Mne osobne pomohlo nepracovať z domu ale z kancelárie, kde moja myseľ neodbieha k iným činnostiam. Mám vyhradený čas na prácu a doma môžem vypustiť povinnosti z hlavy... ak práve neriešite niečo fakt urgentné:-)


Fungovanie v online svete


Nájdenie vhodného spôsobu práce je však len jedna z vecí, ktorú na voľnej nohe potrebujem vyriešiť. Vzhľadom na to, že nie som veľký fanúšik sociálnych sietí a v podstate ani noviniek na trhu, mi mnoho vecí tak povediac uniklo. Prvý smartphone som prijala len pred pár rokmi, facebook vnímam ako návikovú látku, ktorá vás zomelie do svojho víru fungovania ale prináša málo skutočného úžitku.


Odmietanie pokroku mi však dlho nevydržalo. Smartphone a prístup k internetu je užitočným pomocníkom najmä v komunikácii, keďže sme si všetci zvykli na okamžité reakcie.

No a facebook? S tým bojujem, aby som sa na ňom nezabudla a neskrolovala donekonečna, ale využila jeho možnosti pre seba. Vytvorila som si okrem súkromného profilu konečne aj biznis profil pre moju grafickú tvorbu. Očakávam od toho, že budem vedieť ponúkať svoje služby a produkty ľuďom, ktorý o to budú mať záujem, bez spamu a voľnejšou zábavnou formou. Ako to robiť dobre sa však ešte len učím.


Vlastný web


Čo iný spravia na začiatku ja robím až teraz. Prezentovať svoju grafickú prácu som si dovolila až po rokoch vytvárania dizajnov pre letáky, plagáty, pozvánky, vizitky, logá, knihy, príručky ale aj webstránky. Nazbierala som tak nielen obrazový obsah ale s každým projektom prišli aj nové skúsenosti. Zvlášť mi dali zabrať požiadavky na tvorbu publikácii, obaly na CD, potlač látok a vlastne všetko čo som robila po prvýkrát.

Týmto vlastne ďakujem všetkým svojím doterajším zákazníkom a zamestnávateľom za príležitosť ísť ďalej a zároveň všetkým budúcim pre to isté:-)
35 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page